reklama

SOM - Svet okolo mňa - 1.časť

Ako to začalo -  Každý z vás sa vo svojom živote určite stretol s prekážkou alebo situáciou, ktorú bolo potrebné riešiť. Niekedy takéto riešenia radikálne menia život. Bolo pre ma veľmi zaujímavé, keď som pátral vo svojej minulosti, čo sa vlastne stalo. Dnes viem, že to nie je potrebné a že hrabať sa v minulosti nič nevyrieši. Stretli ste aj vy ľudí, ktorí sa dostali do štádia že nevedeli ako ďalej ? Že nevedeli čo majú robiť ? Že si nevedeli predstaviť svoju budúcnosť ? Tieto otázky som riešil asi v čase keď som mal 25 rokov a potom ešte o 10 rokov neskôr. Je zaujímavé, že som nebol jediný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

- Predstavoval som si skvelú budúcnosť, dostatok peňazí, krásny rodinný život, dovolenky, prácu ktorá ma baví, úspešnú kariéru ako hudobník, no proste skvelý život. Ale čo sa stalo ? Akosi sa z toho nič nechcelo splniť. Poznáte to ? že ste také niečo zažili ? Alebo sa vám to práve deje ? Nie je to nič neobvyklé. Je to úplne v poriadku.

- Chceli by ste s tým niečo urobiť ? Chceli by ste to zmeniť ? Čo vlastne chcete ? Dlho som si neuvedomoval , že cestou ktorou som sa vydal neviedla nikam. Samozrejme že som dorazil k takzvanej priekope. A mal som len dve možnosti. Buď to do nej skočiť a vzdať to alebo sa vrátiť späť a skúsiť to inak. Bolo potrebné sa rozhodnúť. Čo by ste urobili vy ? Vzdali by ste to ? Alebo by ste šli ďalej ?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Nech ste kdekoľvek, nech ste čímkoľvek, vždy narazíte v živote na situáciu, kedy sa treba rozhodnúť. No z 90% sa stáva, že si svoje rozhodnutie neuvedomujeme. Jednoducho nejako konáme. Naše podvedomie rozhodlo, ako budeme reagovať na vzniknutú situáciu. Bolo by pre vás lákavé to ovládať ? Bolo by pre vás príjemné robiť rozhodnutia, ktoré vás dostanú tam kam chcete ? Alebo je vám to jedno ?

- V každom prípade mne to jedno nebolo. Rozhodol som sa. Do dnešného dňa neviem, ako sa ku mne dostal email s pozvánkou na kurz. Otvoril som email a spustil prvé video. Viac nebolo treba a šiel som do toho. V tom čase sa mi zdal byť dosť drahý a netušil som kde naň vezmem peniaze. Ale uvedomil som si jedno. Lacné veci sú na nič. Bolo to určite niečo, čo malo hodnotu. Opäť som sa rozhodoval a rozhodol som sa investovať. A oplatilo sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odsúdený

- Dlhé roky som sa cítil ako väzeň. Spútaný, zavretý, neschopný konať len preto, lebo som si myslel, že to nie je možné. Tiež máte taký pocit ? Že sa to nedá ? Že by na to treba čas a peniaze ?

- Presne tak som rozmýšľal aj ja. Pozeral som a hľadal spôsoby ako to nejde. Našiel som tisíc a jeden dôvod prečo niečo nerobiť. To šlo veľmi ľahko. Uvedomil som si však jedno. Táto cesta opäť nikam nevedie. Jedine ak tak do pekla. Postupne som si začal klásť opačné otázky. Čo by som mohol urobiť ? Čo vlastne chcem ? Ako by som to mohol zmeniť ? Kto mi s tým môže pomôcť ? A tu nabehla odpoveď. Pomôcť predsa môžu ľudia, ktorý vedia ako na to a ktorý si už nejaký ten sen splnili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Odmietal som byť aj naďalej otrokom svojich neproduktívnych myšlienok. Rozhodol som sa tvoriť nové. Príjemnejšie, pozitívnejšie, lákavejšie a farebnejšie. A ono sa to pomaly začalo lámať. Akosi čoraz viac som si všímal že sa mi väčšina vecí darí. Je jasné že to neprišlo cez noc a nejaký čas to trvalo no nevzdával som to. Čoraz viac som nadobúdal presvedčenie, že je to možné. Že je možné si plniť sny.

- Kládol som si nové otázka a prichádzali nové odpovede. Prestával som byť väzňom vo svojom vlastnom tele. Pripomína vám niečo toto: Ráno vstanete s nechuťou, pretože by ste radšej ešte chvíľu spali. Obliekate sa a o chvíľu kráčate chladným ránom do práce. Tá istá cesta tá istá práca tá istá nálada. Nič vábne. So zaťatými zubami vydržíte 8 hodín v práci a doma vás čaká ďalšia. K tomu pár účtov mimo plán a večer líhate polomŕtvy do postele. Úplne fantastická predstava ideálneho života.

Rastislav Ilčík

Rastislav Ilčík

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Verte že všetko može byť inak. Zaslúžite si to. Zoznam autorových rubrík:  Pozitívne myslenieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu